נהיגה ללא רישיון נהיגה

רשימת עבירות התעבורה כפי שהיא מופיעה בפקודה, סעיפיה והתקנות השונות מונה לא מעט פעולות והתנהגויות על הכביש שהן בגדר עבירה על החוק.
נהיגה ללא רישיון נהיגה, מה שנכון גם במקרים של אי חידוש רישיון נהיגה היא אחת העבירות החמורות ביותר שיש בפקודת התעבורה, וסעיף 10 מרחיב את משמעות הדבר.

נהיגה ללא רישיון נהיגה גוררת אחריה קנס כספי, שלילת רישיון עתידית ואף מאסר בפועל, ומכאן שייצוג מקצועי בבית המשפט הוא חיוני, אחרת לרוב בית המשפט ימצה את מירב העונש עם הנאשם.
חשיבות הייצוג על ידי עורך דין גבוהה ביותר, לא רק בקיומה אלא גם בציר הזמן. אם נתפסת בנהיגה ללא רישיון הפנייה לעורך הדין צריכה להיעשות בהקדם האפשרי.

הדין על פי החוק


הדין המרבי על עבירה זו על פי החוק הוא מאסר בפועל. נכון הוא ששופטים אינם ממהרים לאסור נהגים ומאד מתחשבים בנסיבות, יחד עם זאת, זו עבירה שבהחלט תגרור אחריה לכל הפחות מאסר על תנאי, לבטח בהעדר ייצוג ראוי.
תקופת השלילה עבור נהג שנהג ללא רישיון נהיגה תחל מרגע שיפקיד את רישיון הנהיגה שלו לרשויות. משמעות הדבר היא שספירת ימי השלילה תחל רק לאחר שהנהג יוציא רישיון או יחדש את רישיון הנהיגה שלו, ויפקיד אותו.
ייצוג על ידי עורך דין במשפט תעבורה באופן כללי, ובפרט במקרים של נהיגה ללא רישיון נהיגה תעשה את כל ההבדל. באין סוף מקרים זוכה הנהג בגלל תקלות טכניות בתהליך האכיפה ובמקרים רבים אחרים העונש הופחת באופן ניכר ומהותי.
עורך דין שלומי לוי מומחה במשפט התעבורה וליווה מאות אנשים בתהליך סבוך עם תוצאות אופטימיות במיוחד.

ייצוג על ידי עורך דין


ייצוג על ידי עורך דין במשפט תעבורה באופן כללי, ובפרט במקרים של נהיגה ללא רישיון נהיגה תעשה את כל ההבדל. באין סוף מקרים זוכה הנהג בגלל תקלות טכניות בתהליך האכיפה ובמקרים רבים אחרים העונש הופחת באופן ניכר ומהותי.

עורך דין שלומי לוי מומחה במשפט התעבורה וליווה מאות אנשים בתהליך סבוך עם תוצאות אופטימיות במיוחד.

שאלות נפוצות

האם יש הבדל בין סוגי עבירה שונים של נהיגה ללא רישיון נהיגה?

בהחלט ישנו הבדל, במידה ומדובר בנהג שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, כלומר, נהג בלתי מורשה לנהיגה, חומרת העבירה חריפה לעומת נהג אשר שכח את רישיון הנהיגה שלו בעת הנהיגה או נהגים אשר שכחו לחדש את רישיונם, ייענשו אך לא בחומרה. לכל אחד מהמקרים האלו רצוי להתייעץ עם עו"ד מנוסה בענייני דיני תעבורה.

מה יהיה עונשי במידה והרשיתי לבן משפחה או חבר ללא רישיון לנהוג לי ברכב?

זוהי עבירה חמורה המוגדרת כ"התרת נהיגה". העונש הצפוי למי שהרשה לאדם ללא רישיון לנהוג ברכבו הוא מינימום של שלוש שנות מאסר בפועל. אם האדם שנהג ברכב הוא קטין שאינו זכאי לקבל רישיון העונש יהיה מינימום חמש שנות מאסר ושלוש שנות פסילה.

אני בעל רישיון לאופנוע בלבד ונתפסתי נוהג ברכב, מה עליי לעשות?

נהיגה בכלי רכב ללא רישיון מתאים דינה כנהיגה ללא רישיון כלל. מאחר ונהג אינו מורשה לנהוג בכלי הרכב הוא מהווה סכנה לנהגים האחרים ולסובבים אותו. אם נתפסת בעודך נוהג עם רישיון נהיגה לא מתאים יש לפנות במהרה לעו"ד לענייני תעבורה שיוכל להעניק ייעוץ משפטי ולייצג אותך מול בית המשפט.

האם ניתן להקל על עונש של נהיגה ללא רישיון?

ניתן להקל על העבירה של נהיגה ללא רישיון. על הנאשם להוציא רישיון נהיגה תקף, דבר שיוכיח לבית המשפט שאינו מהווה סכנה על הכביש לנהגים אחרים. על מנת לקבל ייעוץ משפטי שיכול להקל על עונשכם חשוב מאד לפנות בהקדם לעו"ד מוסמך ומקצועי לדיני תעבורה שיוכל לתת לכם ייצוג משפטי ולסייע לכם מול בין הדין.

מעולם לא הוצאתי רישיון ונתפסתי בעודי נוהג, מה לעשות?

נהג שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, בלתי מורשה לנהיגה, ונתפס נוהג, עלול להיענש בחומרה מאחר וזו עבירת הנהיגה החמורה מכולן. אדם שנתפס נוהג בלי רישיון צפוי לקבל עונש מאסר, על כן חשוב מאד לפנות בהקדם לעורך-דין המתמחה בדיני תעבורה שיוכל לתת לכם ייצוג משפטי ולהקל על העונש הצפוי במידת האפשר.